Не сте влезли в системата. Вход!
Нямате регистрация? Регистрирайте се!
Категории
Раздели
Сподели

Често задавани въпроси
Често задавани въпроси

Как да поръчам фотография?

Ако сте решили да закупите авторска фотография от PhotoTab.bg, трябва да отидете на индивидуалната страница на избраната от вас фотография и да кликнете на бутона „Поръчай”. Под фотографията ще се отвори менюто „Конфигуратор” - това е мястото, където можете да изберете всички необходими параметри за избраната творба – размер на фотографията, медия, върху която да бъде отпечатана, както и вида на рамката, паспартуто и покритието, ако желаете да има такива. След като сте конфигурирали вашата поръчка, трябва да натиснете бутонa „Добави в кошницата” и продуктът автоматично се добавя във вашата кошница.

За да продължите с поръчката, трябва да натиснете бутона „Прегледай кошницата”, който ще ви отведе във вашата кошница, където можете да разгледате всички избрани от вас артикули. Бутонът „Следваща стъпка” ще Ви изпрати на страницата, в която трябва да се идентифицирате като потребител. Ако вече имате създаден профил в PhotoTab.bg, трябва да въведете e-mail-a и паролата си за достъп и да натиснете бутонa "Вход", a aко сте нов клиент, направете регистрацията и продължете поръчката.

Следва да окажете желаната от вас опция за доствка (адресът на доставка и лицето за контакт при доставката, ако е необходимо). Следващата стъпка е изобрът на начин на заплащане и попълване на данните за платеца (и фирмени данни за издване на фактура, ако е необходимо). След като сте попълнили всички необходими данни, преди да потвърдите поръчката си, имате възможност още веднъж да прегледате фотографиите, които сте избрали и да проверите информацията, която сте въвели.



Как да се регистрирам във PhotoTab.bg?

Натиснете бутона „Регистрирай се”, който се намира в горната част на началната страница на сайта. За да се регистрирате е необходимо да попълните e-mail адрес, потребителско име и парола. Регистрацията може да бъде извършена и по време на поръчката, след като сте конфигурирали необходимите параметри за избраната творба (размер, медия, паспарту, рамка и покритие).



Защо е необходимо да се регистрирам във PhotoTab.bg?

След регистрация в интернет страницата PhotoTab.bg ще имате възможност да поръчате избраните от вас фотографии и ще получите достъп до допълнителни услуги - ще можете да управлявате свой личен профил, да коментиране фотографии, да ги добавяте в раздел „любими” и т.н.



Какво представлява и как се използва конфигураторът?

Конфигураторът е компонентът в сайта, който ви позволява да определите формата на избраната от вас фотография и медията, върху която ще бъде отпечатана. Това е мястото, където може да изберете паспарту, рамка и покритие за закупуваната творба, за да и придадете перфектен завършен вид. В момента на конфигурирането на гореизброените параметри, се калкулира и крайната цена (в лева, с ДДС, без достаква) на творбата. Дадена е и информация относно крайния размер на творбата, както и размерът и теглото с включена опаковка.



Какво е статус на поръчката?

Представлява състоянието, в което се намира вашата поръчка. С натискане на бутона „Финализирай” при закупуване на фотография, вие реално изпращате заявка за желаната творба към PhotoTab.bg. В този момент поръчката е в статус „непотвърдена” - вашата заявка е получена и тя ще започне да се изпълнява след като се повтърди. Поръчката се потвърждава – преминава в статус потвърдена - след регистриране на плащането (при плащане по банков път или на място в офиса на ФотоТаб) или след телефонен разговор (при плащане с наложен платеж ). След като поръчката е изработена и е предадена на куриер за доставка, статусът се променя на „доставя се”. Статус "очаква се получателя" означава, че поръчката е изпълнена и клиентът се очаква в офиса на PhotoTab.bg за да я получи (в случай, че това е избраният от него метод за доставка). След като клиентът е получил своята поръчка чрез куриер или директно от офиса на PhotoTab.bg, поръчката преминава в статус „изпълнена”.



Как да видя статуса на своите поръчки?

След като се идентифицирате като потребител (влезли сте в системата със своето потребителско име и парола) кликнете на падащото меню в горната част на страницата „Влезли сте като: потребитеско име”. Изберете полето „направени поръчки”, което ще ви препрати на страница с информация за вашите поръчки.



Какво е медия?

Медията е материалът, върху който може да бъде отпечатана дадена фотография. PhotoTab.bg предлага на своите клиенти различни по качество и цена хартии и картони.



По какво се различават различните медии?

Един от основните параметри, по който се различават различните видове печатни медии, е масата за квадратен метър - материал с маса от 40 до 250 g/m2 се смята за хартия, а над 250 g/m2 се определя като картон (класификацията е условна). Други основни параметри отличаващи различните видове печатни медии са белота, прозрачност, плътност, дебелина, повърхностно покритие и текстура. Информация за всички тези параметри можете да намерите при поръчка на фотография в компонента на сайта „Конфигуратор”, където са разгледани подробно предлаганите от PhotoTab.bg хартии и картони.



Какво е паспарту?

Думата паспарту произлиза от френски език и буквално преведена означава “минава навсякъде” (passe partout). По своята същност паспартуто е плътен цветен картон или друг аналогичен материал, който се използва при рамкирането на различни произведения на изкуството. То отделя творбата от физическата рамка и от стъкленото покритие, като придава завършен елегантен вид на крайния продукт, подпомага възприемането на фотографията или картината и усилва естетическото им въздействие върху наблюдателя. Паспартуто може да бъде подбрано в светли и неутрални тонове за по-хармонично и естествено възприемане на творбите или да бъде избрано в ярки, контрастни цветове, когато трябва да бъде постигната по-специфична и провокативна визия.



Какво е покритие?

Покритието е част от крайния продукт, което заедно с рамката и паспартуто предпазва отпечатаната фотография от външни въздействия и придава завършен и елегантен вид на творбата. Покритието може да бъде от обикновено или антирефлексно стъкло.



Какво е адрес за доствака и лице за контакт при доставка?

Адресът за доствка и лицето за контакт при доставка се попълват в случай, че сте избрали като опция за доставка „с куриер до посочен адрес”. Поръчката ще бъде изпратена с куриер на попълнения от вас адрес и ще може да бъде получена от лицето, чиито данни сте попълнили в частта „лице за контакт при доставка”.



Какви са начините за плащане?

Вариантите за плащане, които може да използвате са:

- наложен платеж – при този метод продуктите, които сте избрали се заплащат в момента на получаването им на представител на куриерска фирма. Изпълнението на вашата поръчка започва след проведен телефонен разговор с лицето, отговарящо за плащането.

- плащане по банков път (банков превод) – при избор на тази опция следва да приведете необходимата за вашата поръчка сума на банковата сметка на "Фототаб" ЕООД. Изпълнението на вашата поръчка започва след получаване на банковия превод.

- на място в офиса на ФотоТаб - при избор на тази опция необходимата сума следва да бъде заплатена от лицето, отговарящо за плащането на място в офиса на ФотоТаб. Изпълнението на вашата поръчка започва след извършване на плащането.



Какво е лице, отговарящо за плащането?

Това е лицето (физическо или юридическо), което носи отговорност за заплащането на поръчката. В сучай на избран метод за плащане „наложен платеж”, лицето, отговарящо за плащането трябва да заплати необходимата сума на представител на куриерска фирма в момента на доставката. Ако методът за плащане е „плащане по банков път” или „пощенски запис”, то се очаква преводът/записът да бъде от лицето, отговарящо за плащането.



Какви са сроковете и начините за доставка?

При поръчка на избраната от вас фотография вие имате възможност да изберете начинът, по който да я получите – на място от офиса на PhotoTab.bg или с доставка от представител на куриерска фирма до избран от вас адрес. Срокът за доставка е 5 (пет) работни дни след потвърждаване на поръчката (вж също. Какво е статус на поръчката?).



Какви са възможностите за рекламация?

В случай на доставен дефектен продукт, клиентът има право да се обръне към екипа на PhotoTab.bg на e-mail orders@phototab.bg за рекламация и евентуално връщане/замяна на стоката. Дефектен продукт е този, който не притежава описаните в сайта характеристики.



Какво е PhotoTab.bg?

PhotoTab.bg е една различна виртуална галерия за фотографии, създадена с цел да популяризира фотографията в България, да образова във фотографски смисъл обществото, да насърчава креативността на авторите, както и да предоставя възможност на всички фотографи и любители на фотографското изкуства да споделят и обсъждат своите творчески идеи и виждания.



Как да стана автор?

Ако имате желание да се присъедините към PhotoTab.bg като автор, моля свържете се с нас на e-mail адрес: contact@phototab.bg



Как да добавя снимка в любими?

За да добавите снимка в любими, трябва да сте регистриран потребител или автор и да сте влезли в профила си. Ако се намирате в галерията, кликнете върху избраната от вас творба – ще бъдете препратени в индивидуалната страница на фотографията, където в ляво под изображението ще видите бутон „добави в любими”.



Какво представляват албумите?

Албумите представляват серия от няколко фотографии на един автор, които се подчиняват на обща идея или концепция.



Какво представлява кошницата?

Кошницата е мястото, където вие можете да видите избраните от вас продукти и техните характеристики -формат,, медия, брой продукти, цена за единичен продукт, цена за всички избрани продукти и т.н.



Как да сигнализирам за обиден коментар, лично съобщение или друг проблем от този характер?

Ако констатирате даден проблем в сайта или искате да уведомите екипа ни за обиден коментар към публикувана фотография или лично съобщение, можете да го направите на e-mail: report@phototab.bg



Защо не мога да вляза в профила си? Съобщава ми, че имам грешна парола или потребителско име?

Най-вероятно сте допуснали грашка при въвеждането на паралота и потребителското си име – проверете езикът, на който пишете, и дали не е натиснат бутона Caps Lock. Ако все пак не успеете да влезете в профила си, натиснете бутона „Забравена парола” от падащото меню в горната лява част на сайта или се свържете с администраторите на e-mail: support@phototab.bg



Какво представляват настройките на моя профил?

Настройките на потребителския профил са разделени на три групи:

общи настройки - включват персонална информация - име, пол, рождена дата, телефон и електронна поща - и аватар - ваша персонална снимка или друго изображение, което ви представя пред останалите потребители в сайта;

адреси - попълнени от вас адреси, на които може да получавате поръчани от сайта продукти;

сигурност - тук може да промените паролата за постъп до вашия профил.



Как да попълня/редактирам настройките на моя профил?

След като се идентифицирате като потребител (влезли сте в системата със своето потребителско име и парола), кликнете на падащото меню в горната част на страницата „Влезли сте като: потребитеско име”. Изберете “Настройки” - ще бъдете препратени в страница, в която може да редактирате личните си настройки - име, пол, рожденна дата, телефон, електронна поща, аватар. Попълването на персоналните ви данни е изцяло ваш избор. При попълване на личните ви настройки имате възможност да изберете дали въведената от вас информация да е публична (т.е. видима за потребителите на PhotoTab.bg) или скрита (т.е. недостъпна до всички потребители).



Необходимо ли е да попълвам настройки на своя профил?

След като веднъж сте попълнили персоналната си информация и сте въвели един или повече адреси, вие може да използвате тези данни при поръчка на фотография от PhotoTab.bg.

Когато правите поръчка на продукт от сайта, в частта “доставка” , при избран метод на доставка “с куриер до посочен адрес” вие ще имате възможност да изберете някои от вече въведените от вас адреси - няма да е необходимо да ги пишете повторно - изборът се осъществява само с един клик. Също така ще може да изберете вашите персонални данни (отново само с един клик) за “лице за контакт при доставка” в частта “Доставка” и/или като “лице отговарящо за плащането” в следващата стъпка от поръчката - “Плащане”.



Как да добавя адрес?

След като се идентифицирате като потребител (влезли сте в системата със своето потребителско име и парола), кликнете върху препратката “добави адрес” в менюто “Настройки” в раздел “Адреси” във вашата профилна страница.



Как да си сменя аватара?

Отидете в страница, в която може да редактирате настройките на своя профил. Там имате възможност да изберете своя аватар - “по подразбиране”, “мъжки”, “женски” или “по избор”. За да качите аватар по ваш избор кликнете радио бутона “по избор” ,след това на бутона “качи аватар” и изберете снимка или картинка от личния ви компютър.



Как да изпратя съобщение?

След като сте влезли в системата със своето потребителско име и парола, кликнете на падащото меню "Нови съобщения:" в горната част на страницата и изберете "Изпрати съобщение". Можете да изпращате съобщения до всички регистрирани потребители в сайта PhotoTab.bg, като за целта в полето "До:" изпишете потребителското име на получателя, попълнете желанато от вас съобщение и натиснете бутона "Изпрати".



Къде мога да видя номера на направена порчъка?

След като сте се идентифицирали в сайта със своето потрбителско име и парола, изберете “Поръчки” от падащото меню „Влезли сте като: потребитеско име”. Ще бъдете препратени на страница с вашите поръчки, където ще може да видите номера на дадена поръчка, нейния статус и датата, на която е направена.